Halaman

Ahad, 16 Oktober 2011

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia semua. Pada kali ini saya ingin berkongsi serba sedikit mengenai pengalaman saya di Uluyam, Selangor.

Sebilangan pelajar tingkatan4 dan beberapa pelajar tingkatan2 telah pergi ke Uluyam, Selangor pada 1 Oktober yang lalu. Kem ini dikenali kem Motivasi Sains. Rombongan ini turut disertai 4 orang Pembantu Pengurusan Murid [PPm] dan 5 orang guru.

Kami bertolak dari sekolah pada pukul 10.30 pagi dan tiba di sana pada pukul 11.20 pagi. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam. Jaraknya adalah 30 Kilometer dari sekolah. Seterusnya, kami dibawa ke sebuah dewan yang dikenali sebagai dewan Terapung Dewan ini terletak antara sebuah tasik dan sungai. Selepas itu kami dibawa ke bilik bernombor 19 yang akan kami tinggal. Seterusnya, kami diberikan sedikit taklimat. Juadah sudah tersediapalagi kami menikmati juadah tengah hari itu. Bagi yang muslim kami bersembahyang di surau berhampiran. Tiba masa untuk berehat.

Pada petangnya kami telah dibahagikan kepada 4 kumpulan. Kumpulan saya ialah Ultraungu. Kami telah didedahkan dengan permainan seperti gempa bumi yang menguji kerjasama dan akal fikiran. Berikutnya kami menikmati keindahan alam sambil mandi di sungai. Sememangnya pengalaman i i sangat menarik dan tidak dapat dilupakan. Pada malamnya seperti biasa kami makan malam tetapi kali ini lambat sedikit. Agaknya kenapa ya? Jawapannya adalah juadah BAbiQUU TELAH SEDIA UNTUK DIMAKAN. sELEPAS MAKAN KAMI MEMBUAT BEBERAPA PERSEMBAHAN. aDA YANG MENYANYI DAN ADA JUGA YANG BERLAKON. sUASANA AMAT MERIAH.

pADA ESOKNYA KAMI BERSIAR-SIAR DI SEKITAR nURLAMAN bESTARI TERSEBUT. aPALAGI TIBA MASA UNTUK MAKAN IAITU MAKAN NASI lEMAK. sEDAPNYA. sELANJUTNYA KAMI BERMAIN PERMAINAN YANG MENGUJI KETAHANAN MENTAL DAN FIZIKAL. pERMAINAN INI LEBIH KURANG SAMA SEPERTI eXPLORERS TAPI YANG INI LEBIH MENARIK. sETERUSNYA KAMI MANDI SUNGAI LAGI. lEBIH KURANG 1 JAM TELAH BERLALU. pADA PUKUL 1 TENGAH HARI TIBA MASA UNTUK MAKAN TENGAH HARI. sETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN BEGITULAH KAMI. pADA PUKUL 1.30 KAMI BERTOLAK SEKOLAH BERMAKNA SEGALA KENANGAN DI LAMAN INI TIDAK DAPAT DINIKMATI LAGI.

hARAPAN SAYA AGAR KEM SEPERTI INI DIADAKAN LAGI DI LOKASI-LOKASI ISTIMEWA DAN LEBIH MENARIK. hARAP ANDA SEMUA CERIA.

sENYUM SOKMO

Tiada ulasan: