Halaman

Rabu, 30 November 2011

Makhluk asing di angkasa lepas wujudkah?

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia pada hari ini saya ingin berkongsi mengenai pengwujudan makhluk asing di angkasa lepas.

Buat pengetahuan semjua, bumi atau dunia ini menampung berbilion spesies haiwan. Bumi juga menampung billion manusi tidak termasuk tumbuhan. Bumi mengelilingi matahari manakala bulan mengelilingi bumi. Dikatakan matahari akan hidup 3.5 billion tahun lagi etapi ketentuan yang Maha Esa yang menentukan.

Di samping bumi terdapat juga lebih kurang 9 buah planet tidak termasuk yang masih belum dikaji. Terdapat juga jutaan bintang di angkasa termasuk matahari. Di sana juga terdapat banyak galaksi.

Setelah kajian dibuat, hanya planet ini sahajalah yang mempunyai hidupan. Hal ini tidak berlaku di planet-planet yang lain. Ini kerana terrdapat planet yang sangat panas dan terlalu sejuk sehingga beku. Keadaan ini menyukarkan hidupan di sana untuk menikmati hidup dengan bahagia.

Olh itu, kita sebagai manusia seharusnya bersykur kerana berada di tempat yang membolehkan kita hidup di sini. Kesempatan ini mestilah digunakan kita untuk

membina tamadun yang baik dan memelihara segala ciptaannya.

Inilah ciptaan allah yang mahaKuasa yang tidak dapat dijangkau sepenuhnya oleh akal.

Tiada ulasan: